Τι είναι τα συμπληρώματα διατροφής;

Τα συμπληρώματα διατροφής ανήκουν στην κατηγορία των μη συνταγογραφούμενων σκευασμάτων (OTC), ενώ τα προϊόντα ειδικής διατροφής ανήκουν στην κατηγορία των ειδικών τροφίμων.
Παρόλο που μπορείτε να τα προμηθευτείτε χωρίς συνταγή, καλό θα είναι να ρωτήσετε πρώτα κάποιον ειδικό υγείας, γιατρό, φαρμακοποιό ή διαιτολόγο, να σας συμβουλεύσει για το πώς θα τα χρησιμοποιήσετε και πώς θα τα εντάξετε στην καθημερινότητά σας με τον πιο σωστό τρόπο. Θα πρέπει να προτιμήσετε προϊόντα που να έχουν γνωστοποιηθεί στον ΕΟΦ. Εάν χρησιμοποιείτε βότανα, προτιμήστε τα τιτλοδοτημένα, φαρμακευτικής καθαρότητας και σταθερότητας, ώστε να είστε σίγουροι για την προέλευσή τους, αλλά και για να γνωρίζετε την ακριβή ποσότητα της δραστικής ουσίας που προσλαμβάνετε.

Πιστεύω πως τρέφομαι σωστά. Γιατί να πάρω συμπλήρωμα διατροφής;

Ο σύγχρονος τρόπος ζωής, η υποβαθμισμένη ποιότητα των τροφίμων, η φτωχή διατροφική αξία των τροφών, οι κακές συνήθειες διατροφής και το πρόχειρο φαγητό, το έντονο και διαρκές άγχος, αλλά και η επιδίωξη συγκεκριμένων στόχων, οδηγούν στη λήψη συμπληρώματος διατροφής. Ακόμη κι αν υιοθετούσαμε μια θεωρητικά ισορροπημένη διατροφή, ο οργανισμός μας δε θα εφοδιαζόταν με όλα τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά, αφού οι βιταμίνες των τροφίμων είναι ιδιαίτερα ευαίσθητες και καταστρέφονται εύκολα. Είναι λοιπόν φανερό ότι η λήψη ενός πολυβιταμινούχου συμπληρώματος προσφέρει διατροφική υποστήριξη.

Πώς θα καταλάβω ότι χρειάζομαι πολυβιταμινούχο συμπλήρωμα διατροφής;

Αξιολογήστε την κατάστασή σας και κρίνετε ανάλογα. Αν πολύ συχνά μονολογείτε:
«νιώθω αδύναμος», «χρειάζομαι τόνωση», «δεν αποδίδω», «το ανοσοποιητικό μου είναι πεσμένο» ή «αρρωσταίνω εύκολα», «δεν μπορώ να συγκεντρωθώ», «είμαι επιρρεπής σε μολύνσεις, κρυολογήματα και γρίπη», «το δέρμα μου είναι θαμπό / δε δείχνει υγιές», «η όρασή μου είναι κουρασμένη» και «είμαι διαρκώς στρεσαρισμένος /νη»
…τότε κάντε κάτι καλό για την υγεία και την ευεξία σας. Ξεκινήστε συμπλήρωμα διατροφής με τις απαραίτητες βιταμίνες, αντιοξειδωτικά και μεταλλικά στοιχεία, καθώς και συστατικά - κλειδιά για ενέργεια & τόνωση όπως Panax Ginseng & συνένζυμο Q10 .

Τι είναι οι Bιταµίνες;

Οι βιταμίνες είναι φυσικές ουσίες χωρίς τις οποίες η ζωή είναι αδύνατη, καθώς είναι απαραίτητες για πολλές χημικές διεργασίες του οργανισμού. Επειδή ο ανθρώπινος οργανισμός δε συνθέτει τις οργανικές αυτές ουσίες από μόνος του, πρέπει να τις λαμβάνει είτε από τις τροφές είτε από ισορροπημένα συμπληρώματα διατροφής. Μια από τις βασικές λειτουργίες των βιταμινών είναι η συμμετοχή τους στις χημικές εκείνες αντιδράσεις του οργανισμού που μετατρέπουν τα συστατικά των τροφών (λίπη, υδατάνθρακες, πρωτεΐνες) σε ενέργεια. Ακόμη και μια μικρή, οριακή έλλειψη των βιταμινών στον οργανισμό μπορεί να προκαλέσει συμπτώματα ατονίας, μειωμένης ενεργητικότητας, κακής διάθεσης, εκνευρισμού, αδικαιολόγητου άγχους, τάση για υπνηλία, ευαισθησία στα κρυολογήματα, κ.λ.π.
O ανθρώπινος οργανισμός προσλαμβάνει τις απαραίτητες για τη ζωή βιταμίνες, κυρίως από τις τροφές και τα ισορροπημένα συμπληρώματα διατροφής.

Tι είναι τα Mέταλλα & τα Iχνοστοιχεία;

Τα μέταλλα και τα ιχνοστοιχεία είναι και αυτά ουσίες απαραίτητες για πολλές από τις λειτουργίες του ανθρώπινου οργανισμού. Είναι χαρακτηριστικό ότι πολλά ένζυμα δε «λειτουργούν» χωρίς τη βοήθεια των μετάλλων.
Tο σώμα μας δεν είναι σε θέση να παράγει ούτε ένα μέταλλο ή ιχνοστοιχείο και βασίζεται εξ ολοκλήρου είτε στη διατροφή είτε στα ισορροπημένα συμπληρώματα διατροφής για να καλύψει τις καθημερινές του ανάγκες.

Τι είναι η Σ.Η.Δ ;

Η Σ.Η.Δ. (Συνιστώμενη Ημερήσια Δόση) ή R.D.A. (Recommended Daily Allowance) είναι η μέση καθημερινή πρόσληψη βιταμινών, μετάλλων και ιχνοστοιχείων που καλύπτει τις θρεπτικές απαιτήσεις όλων σχεδόν των υγιών ενηλίκων.

Τι είναι οι ελεύθερες ρίζες;

Οι ελεύθερες ρίζες είναι ουσίες (ηλεκτρικά φορτισμένα άτομα ή μόρια), οι οποίες θεωρούνται βλαβερές και επικίνδυνες αν βρεθούν σε υψηλά επίπεδα στον οργανισμό.
H ατμοσφαιρική ρύπανση, η ηλιακή ακτινοβολία, το κάπνισμα, το συνεχές στρες, η φτωχή διατροφή, η κατάχρηση φαρμάκων, προκαλούν οξειδώσεις στα κύτταρα, προάγοντας τη δημιουργία ελεύθερων ριζών.
H αυξημένη παραγωγή ελεύθερων ριζών αποδιοργανώνει τις πρωτεΐνες των κυττάρων μεταβάλλοντας τη μορφολογία και την ταυτότητά τους. Μπορεί να προκληθεί ρήξη των κυτταρικών μεμβρανών με συνέπεια τον πρόωρο θάνατο του κυττάρου ή επικίνδυνες μεταλλάξεις. Πολλές εργασίες και έρευνες έχουν δείξει ότι οι ελεύθερες ρίζες σχετίζονται με την εμφάνιση και την αύξηση της συχνότητας των καρδιοπαθειών, του καρκίνου, του καταρράκτη, της χρόνιας αρθρίτιδας, της σκλήρυνσης κατά πλάκας, της γήρανσης του δέρματος και γενικά της πρόωρης γήρανσης όλου του οργανισμού.

Πώς μπορούμε να προστατευθούμε από τις βλαπτικές συνέπειες των ελεύθερων ριζών;

H άμυνα του οργανισμού μας απέναντι στις ελεύθερες ρίζες είναι οι αντιοξειδωτικές ουσίες. Οι ουσίες αυτές έχουν την ικανότητα να εξουδετερώνουν αποτελεσματικά τις ελεύθερες ρίζες και να τις μετατρέπουν σε άλλες μη βλαβερές ουσίες.
Βασική λοιπόν σημασία για την προστασία και τη διατήρηση της υγείας μας έχει η επάρκεια του οργανισμού μας σε λιποδιαλυτές και υδατοδιαλυτές αντιοξειδωτικές ουσίες. Οι κυριότερες αντιοξειδωτικές ουσίες είναι η βιταμίνη C, η βιταμίνη E, η προβιταμίνη A ή β-Καροτένιο, το ιχνοστοιχείο Σελήνιο και το συνένζυμο Q10 αλλά και το εκχύλισμα ginseng. Η λουτεΐνη και η ζεαξανθίνη είναι επίσης ισχυρές αντιοξειδωτικές ουσίες.

Παχαίνουν τα συμπληρώματα διατροφής;

Τα πολυβιταμινούχα συμπληρώματα δεν περιέχουν θερμίδες και συνεπώς δεν παχαίνουν. Αντίθετα συχνά συμβαίνει το αντίθετο, δηλαδή κάποια έλλειψη βιταμινών ή μετάλλων στον οργανισμό να προκαλέσει κατακράτηση υγρών και να επηρεάσει αρνητικά το μεταβολισμό.

Για πόσο χρονικό διάστημα πρέπει να παίρνω το συμπλήρωμα διατροφής μου;

Η χρήση των συμπληρωμάτων διατροφής θα πρέπει να είναι καθημερινή και συνεχόμενη τουλάχιστον για τρεις μήνες. Με αυτή την αγωγή τα οφέλη που αποκομίζουμε θα είναι μακροπρόθεσμα.

Ποια είναι η καλύτερη ώρα για να παίρνω το συμπλήρωμα διατροφής μου;

Το πρωί, μαζί με το πρωινό μας, θεωρείται ιδανική ώρα (αποφύγετε τη λήψη με άδειο στομάχι). Η ώρα λήψης εξαρτάται κυρίως από τον τρόπο ζωής, αλλά και το ημερήσιο πρόγραμμά σας.

Είμαι έγκυος, μπορώ να πάρω συμπληρώματα διατροφής;

Υπάρχουν εξειδικευμένα συμπληρώματα διατροφής για την κάλυψη των ιδιαίτερων διατροφικών αναγκών για τις έγκυες και θηλάζουσες γυναίκες. Σε κάθε περίπτωση, συμβουλευτείτε τον προσωπικό σας γιατρό ή το φαρμακοποιό σας.